Tintlerin efendisi olarak yetiştim bence bu ürüne. Veeee karşınızda Pastel Lip To Cheek! Nedense bizim yerli firmalar çok ama çok geç kaldı tint ürünler çıkarmak için. Yıllarca ağzımızın suyu aka aka baktık Benetint'e.                            Kokusu ilk başta yoğun ama bir süre sonra geçiyor. İnsanlar gül gibi koktuğunu söylese de bence öksürük şurubu gibi kokuyor.  Dağıtınca yanakta tatlı bir pembelik kalıyor. Kalıcılığı ise gerçekten ama gerçekten çooooooooooooooook fazla. ÇIKMIYOR ARKADAŞLAR. Duşta yüzünüzü köpürtmezseniz asla çıkmıyor.  Ben yine seyrek uçlu bir fırçaya sürerek uyguluyorum. Bu tarz likit allıklar en iyi o şekilde uygulanıyor. Dudakta fosforlu bir renk alıyor. O yüzden dudakta sevmedim. He bu arada bendeki Carmen rengi. Daha parlak olan bir de Lolita rengi var.                                                                   Açmaya kıyamadığım The Balm Stainiac'ımı biraz daha açmayacağım gibi duruyor. :D Şişesinin cam olması da tatlı geldi. 60 TL'ye

SAÇ BAKIMI



Çok ayrı kaldık çoookkkk.... Sizlere yaklaşık M.Ö. 3200 yılında söz vermiştim bu yazı için. Şimdi de ışık hızında sözümü tutuyorum. HİİİİİÇÇ LAKLAK YAPMADAN KONUYA GİRENZİ!



Benim saçlarım kalın telli, çabuk yağlanan ve bu yüzden de her gün yıkadığım, çok çabuk uzayan, yoğun, bakmazsam sönük, hacimsiz duran bir saç tipi.

Kafa derimde boşluk olmayacak derecede çok saça sahip olmama rağmen son iki yıldır dökülen saçlarımı uç uca ekleseydim dünyadan aya yol yapıp bir kez de ayı dolardım. 

Son bir senede saçlarımı 2 kez kahverengi, 1 kez mavi, 1 kez açık kumral ve 1 kez de ombre/sombre neyse artık ondan yaptırdım. Peki bunca işleme rağmen saçım nasıl yıpranmadı? İşte bu yazıda bundan bahsedeceğim...................................... -Gizemli bir hava- 



Eveeeet... ŞAMPUANDAN BAŞLAYALIM! Çok fazla şampuan değiştirdim. Piyasadaki tüm cruelty free şampuanları deneyip en iyisini bulmak için yaptım bunu sanırım. 



Şimdi gencolar, özellikle yaz için konuşuyorum şampuanın çok çok bir önemi yok bence. Şöyle ki 50586 tane şampuan denemiş bir insan olarak artık şampuandan tek beklentim saçımı temizlemesi. Özellikle boyalardan sonra kendinden kremli şampuan da kullansam, 55646876516tl lik şampuan da kullansam o yıpranmış saçı takviye bir ürünsüz açmak ölüm gibi oluyor.

Kokusunu sevdiğiniz, eğer yağlı saça sahipseniz yağlanmayı geciktirebilen, temizlik hissini veren kendine uygun bir şampuan seçmelisiniz. Ben son 3 seferdir aynı şampuandan yürüyorum.


Inecto - Şampuan
Gratis'te ürünleri 6tl-12tl arası bir fiyata satılan inecto markasının saç ürünleri benim işimi görüyor. Uygun fiyatlı, kokusu güzel, hayvanlar üzerinde deney yapmıyor. 

Bu şampuan saçlarımı sertleştirmiyor aksine yumuşaklık veriyor. Ama dediğim gibi mutlaka takviye ürün şart! Ucuz zaten diyerek bu markanın yağı hariç tüm ürünlerini aldım. (Yağ için accık sabredin. Bu yazının yıldızı o.)

Kremi, maskesi, şampuanı, serumu.. vs. 

Inecto saç bakım maskesi ve serumu yazım için tık! (Yalnız bu yazıda saç maskesinden bir daha almayacağım diyip saçlarımın yıprandığını görünce koşa koşa gidip almam... asdfgh )



Maskesini haftada bir kez kullanıyorum. Banyoda  şampuandan sonra saçlarıma sürüp 2-3dk bekleyip yıkıyorum.  Saçlarımda bir şeyi onardığını söyleyemem ama ekstra saç açıcı kullanmama gerek kalmayacak derecede yumuşatıyor ve kokusu çok kalıcı. 


Saç kremini ise her duşta (maske kullanmadığım günler) şampuandan sonra saç uçlarıma sürüp duruluyorum. 


Hep aynı markadan yürüyorum dedim ama 4 liraya aldığım isana şampuanlarımı da çöpe atmadım herhalde. Arada bir çılgınlık yapıp değişik şampuana geçmek istediğimde tercihim isana oluyor. Rossmann yakın olsa paso isanadan devam ederdim. Özellikle sınırlı üretim olan soldaki şampuana hastaydım... Bu farklı bir yazının konusu öhöm.

PEKİ SAÇLARIMIN YIPRANMASINI ÖNLEYEN ŞEY NE?

2 saattir vıdı vıdı yapıyorum ama üstte okuduklarınız  arasında bu sorunun cevabı yok gençler. Her şey şimdi başlıyoor!

Öncelikle sağlıklı beslenme! Tv doktorları gibi daldım ama çok ciddiyim. Bu önemli bir konu. ÖHÖM. Günlük protein,yağ,karbonhidrat alımınıza çok dikkat etmeniz gerekiyor. Saçlarım bu denli hızlı uzuyorsa sağlıklı beslendiğim içindir. Dipten ne kadar sağlıklı gelirse o kadar güzel oluyor saçlarım. Yoksa kırılan saçı hiçbir şey düzeltemez. Unutmayın.


Saçların kırılmasını önlemek mümkün ama. Benim çok çok önem verdiğim aşama işte tam da bu! Saçları koparmadan taramak. Duştan çıktıktan sonra saçlarımın güzelce suyunu alıyorum havluyla. Nemli saçlarımı önce elimle uç tutama ayırıyorum. Her tutamı da kendi içinde ince tutamlara ayırarak yaklaşık 30cm geriden Restorex saç açıcı spreyi sıkıyorum. Sonrası kaymak! Bir tel bile saç koparmadan, kırmadan fıstık gibi taranıyor saçlar. Hunharca değil de nazik nazik tarıyorum. Sonra tekrar havluyla saçlarımın nemini alıyorum. 


 Saçlarım tiftik tiftik olmuyorsa sebebi HİÇBİR MEVSİMDE saçlarımı kurutmamamdır! Kara kışta bile olsam saçlarımı kurutmam. Hayatımda fön makinasına yer yok.

"Pekii saçlarım dökülüyor napayım?" Valla saç dökülmesi için kullanmadığım ürün kalmadı. Evet içlerinde saç dökülmesini azaltan ürünler oldu ama yeterli değildi. Saç dökülmemi tek bir şey ciddi anlamda azalttı. O da RUH SAĞLIĞIM! Bunalımdaydım, saçlarım dökülüyordu. Saçlarım dökülüyordu, bunalımım artıyordu. Böyle bir kısır döngü içinde kel kız olacaktım. Sonra dedim ki "ÇİLEM DUR ARTIK LANET OLASI" sadece saç için değil. Genel anlamda hayatı kendine zindan ediyorsun. O günden sonra saç dökülmem ciddi anlamda azaldı. Şaka yapmıyorum.



Veee geldik saçlarımı yumuşacık,canlı yapan o ürüne. Bioblas'ın argan yağlı saç yağı <3<3<3<3 Saçlarım nemliyken elime 1-2 pomba döküp saçlarıma güzelce yediriyorum. En son elimde kalanları da kafamı kaşıyormuş gibi saç derime sürüyorum. Kokusu beni accık rahatsız etse de kalıcı değil allahtan. Özellikle en son saç boyatmamda açıcı kullanılmasına rağmen saçlarımın yıpranmamasının sebebi bu cengaverdir! Çünkü ben cingöz kuaföre giderken saç uçlarıma bolca bioblas sürdüm. Onun üstüne boya yaptırdım.  

Saçlarınızın kırılmaması için de benden size son bir tüyo! Saç yağınızı geceden saçınıza sürün ve örebileceğiniz uzunluktaysa örerek uyuyun. Böylece saç telleriniz o yağı güzelce emecek ve gece saçlarınızı katır kutur ezmeden uyumuş olacaksınız. 


Bir diğer mucize ürün ise Gratis'te satılan ve indirim dönemi 6tl olan Hask'ın keratin yağı! Elimde nuxe kuru yağın seyehat boyu var. Bu ikisini karsilastirdigimda hiçbir fark göremedim. Hatta saç için hask daha güzel. Çok az sürmeniz yetiyor. Saçlara tok bir dolgunluk veriyor ve yumsatiyor. Cruelty free olması ve indirim dönemi 6tl olmasıyla kalbimi cezbetti bile. Küçük olduğuna bakmayın yapısı çok yoğun olduğu için az miktar almak yetiyor. Benim saçlarım belimin bittiği yere kadar geliyor ve ben bile 3 ayda bitiriyorum. Bu ürün resmen o reklamlardaki saçlarda gördüğümüz gibi bir tokluk ve doygunluk veriyor saçlara. Ben bu ürünü dışarı çıkacağım zaman saçlarımı dolgun ve parlak göstermesi için kullanıyorum. 


"E KIZIM HİÇ Mİ ORGANİK BİR ŞEY KULLANMIYORSUN?" dediğinizi duyar gibiyim. Hindistan cevizi yağı nidalarınızı duyuyorum hatta! :D Gençler sürü psikolojisi olduğuna inanıyorum hindistan cevizi yağı zamazingosunun. Kadın anam, her ay kaçırmadığı yöresel lezzetler fuarında bana hindistan cevizi yağı sıktırmış eve getirdi. Düzenli olarak kullanmama rağmen hiçbir faydasını görmedim. Vücut için güzel bir nemlendirici (yüzünüze kullanmayın sakın) ama saç için fos bir ürün. Eğer illa yağlardan yürüyeceksek "zeytin yağı ve lavanta yağını" karıştırıp ayda bir kez saçlarınıza sürebilirsiniz. Zeytinyağı saç derinizi yumuşacık yaparken lavanta yağı da huzurlu bir rahatlama verir. Aiyy keşke lavanta yağım olsaydı evde şu an. :(



Yazıyı şöyle bir toparlayacak olursam SAĞLIKLI BESLENİN, ESKİ SEVGİLİNİZİN YENİ SEVGİLİSİNİ DÖVER GİBİ SAÇLARINIZI TARAMAYIN, SAÇ YAĞINIZI KULLANMAYI İHMAL ETMEYİN.

He bir de kendiniz için en uygun şampuanı bulun. Saç tipi mevzusunun biraz da genetik olduğunu unutmayın gençler. Hepinizi öpüyorum bir sonraki yazıda goygoy yapmak üzere hoşçakalın!!!!!

Yorumlar