Tintlerin efendisi olarak yetiştim bence bu ürüne. Veeee karşınızda Pastel Lip To Cheek! Nedense bizim yerli firmalar çok ama çok geç kaldı tint ürünler çıkarmak için. Yıllarca ağzımızın suyu aka aka baktık Benetint'e.                            Kokusu ilk başta yoğun ama bir süre sonra geçiyor. İnsanlar gül gibi koktuğunu söylese de bence öksürük şurubu gibi kokuyor.  Dağıtınca yanakta tatlı bir pembelik kalıyor. Kalıcılığı ise gerçekten ama gerçekten çooooooooooooooook fazla. ÇIKMIYOR ARKADAŞLAR. Duşta yüzünüzü köpürtmezseniz asla çıkmıyor.  Ben yine seyrek uçlu bir fırçaya sürerek uyguluyorum. Bu tarz likit allıklar en iyi o şekilde uygulanıyor. Dudakta fosforlu bir renk alıyor. O yüzden dudakta sevmedim. He bu arada bendeki Carmen rengi. Daha parlak olan bir de Lolita rengi var.                                                                   Açmaya kıyamadığım The Balm Stainiac'ımı biraz daha açmayacağım gibi duruyor. :D Şişesinin cam olması da tatlı geldi. 60 TL'ye

Shea Yağı,Doğal Sabunlar ve Faydaları! | Sultansha


Bu ürünleri kullanmaya başlayalı yaklaşık 3-4 ay olmuştur. Hepsinin, özellikle sabunların bitmesini bekledim bu yazıyı yazmak için. Yulaflı, tarçınlı ve lavantalı doğal sabunların faydalarına tek tek bakalım nelermiş? Bende işe yaramış mı? Da da da dammm!! Buyrunuz başlayalım.


BAL YULAF SABUNU



Neden bilmiyorum ama sabunların içini çekmemişim. Kargoyu ilk aldığımda çektiğim fotoğraflarla yazıyorum yazıyı nalet olsun kii... Gelelim internetten derlediğim faydalarına;

  • Nemlendirir, yumuşak temizleyici özelliği kazandırır. 
  • İçeriğindeki protein ve polisakkaritler cildinizde doğal bir bariyer oluşturur. 
  • Yumuşak bir peeling ürünüdür.
  • Cildi yatıştırır ve kaşıntıyı rahatlatmaya yardımcı olur.
İçerik: Zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, Hint yağı, Bal, Yulaf ezmesi, Sodyum hidroksit, Su.


Peki bendeki etkileri nelerdi? Benim sırtım (özellikle kışın) çok fazla sivilceli ve lekeli bir hal alıyor. Bu yüzden duş jeli kullanmayı bırakalı 1 sene oldu ama kullandığım saç ürünleri sağ olsun hepsi sırtıma aktığı için bir ilerleme kaydedemedim. Banyoda farklı bir yol izledim. bu ballı yulaf sabunu içindeki yulaflardan dolayı gerçekten peeling etkisi gösteriyor. Önce saçlarımı yıkadım, saç kremi, maskesi vs. neyse artık uyguladım ve güzelce duruladım. Daha sonra bu sabunla elimin, kolum yettiğince sırtımı bir güzel sabunladım. 1-2dk bekletip duruladım.

Bitene kadar her gün kullandım. Yemin ediyorum sırtımda bir tane bile sivilce çıkmadı. Yazın genelde daha az çıkıyor tabi ama illa ki çıkıyordu. Lekelere ise gözle görülür bir etkisi olduğunu söyleyemem. 

SATIN ALMAK İÇİN TIK!

TARÇIN SABUNU




Yulaflı cengaver bitince bu arkadaşa geçiş yaptım. Bakalım bunun etkileri nelermiş?

  • Ciltteki pürüzleri yok eder.
  • Cildinize tazelik verir.
  • Canlandırıcı, antiseptik ve antifungaldir.
  • Kas gevşetme ve zihini sakinleştirme etkileri bulunmaktadır.
  • Saç ve cilde canlılık ve parlaklık verir.
  • Kokusunun sakinleştirici bir etkisi vardır.
  • Tüm ciltler için uygundur.
  • Ciltte oluşan yara ve çatlakları kapanmasında çok etkilidir.
  • Cildi temizler ve nemlendirir.
  • Böcek sokmalarına ve kaşıntıya karşı etkilidir.
  • Uzun süreli kullanımda dudakları dolgunlaştırır.
İçerik: Zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, Hint yağı, Tarçın yağı, Sodyum hidroksit, Su.

Şimdi bulamadım ama bir yerde ter kokusuna çok iyi geldiğini okumuştum tarçın sabununun. Normal hayatında çok terleyen bir insan değilim ama her gün deodorant kullanmak beni bir nebze korkutmuyor değil. Ben bu sabunu direkt kullanmaktansa lifimin içinde atıp kullanmayı tercih ettim. Yazıdan anlayacağınız üzere yüzümde kullanmadım sabunları. 

Yine konudan konuya atladım yea... :/ Ne diyordum? Ter kokusu. Heh, bir gün bayoda güzelce liflendikten sonra deodorant kullanmadım. Hani o gün ağır bir iş de yapmadım terlememi gerektiren ama ter kokusu olmadı. Her gün deodorantsız dolaşmaya cesaret edemedim ama. :D 

Sivilce konusunda yulaflı kadar başarılı değildi. İki sabun da cildimi gerip kurutmadı bilginize!


LAVANTA SABUNU



Bu sabunların cildi kurutmadığını keşfettikten sonra lavanta sabununun da kokusuna kapılıp fırçalarımı bu sabunla yıkamaya başladım. Maşallah banyo bombası gibi köpürüyor ve kokusunu uzun süre fırçalarda muhafaza ediyordu. Ta ki... ANNEM SABUNUMA EL KOYANA KADAR! "Fırça için ziyan mı edilir bu doğal sabun" dedi ve elimden aldı. Yararlarına bakalım;

  • Cilt temizliğinde kullanılırken; vücudun yağ dengesini düzene koyar. Cildin doğal görünümüne katkı sağlar. 
  • Saçlarda tonik etkisi yaratması sebebiyle saç diplerinin temizlenmesine faydalıdır. Kepek gibi olumsuz döküntülerin giderilmesinde oldukça etkilidir.
  • Lavanta sabununun içerisinde bulunan lavanta yağı ve zeytinyağı ile birleşen etkisi sayesinde vücuda terapi etkisi yapar. Bu sebeple cildin ferahlamasında etkilidir.
  • Uzun süreli kullanılması halinde vücutta bulunan sinirin yatışmasına katkı sağlar.  Kişide bulunan depresyonun azalmasına katkı sağlar. Ayrıca uykusuzluk probleminde oldukça etkilidir. Bedende rahatlama etkisi uyandırır.
  • Ayrıca Zona hastalığı gibi hastalıklarda olumlu etkiler yaratır. 
  • Doku bozukluklarında ve sivilce tedavilerinde önemli etkiler yaratırken; hücre yenileme özelliği ile ölü derileri yok ederken yeni hücrelerin oluşumunda etkilidir. 
  • Cildin tahriş olan bölgelerinde antiseptik özelliği ile korunma gösterir.
  • Oldukça etkili kokusu olması sebebiyle kişide güzel duygular uyandırır.
Şimdi annemin yorumlarını yazıyorum. Çok fazla köpürüyormuş, duş jeline oranla gerçekten vücudu temizlediğine inanıyormuş, kokusu kalıcıymış, kuru cildini germeden nemlendirmiş. Bu arada annem yüzüne de kullanmış bu sabunu. Lifin içine koymadan direkt uygulamış. Bir daha alacakmış. Ben de alacağım çünkü benim fırçalarımın başı kel mi????


SHEA YAĞI



Veee geldik asıl mükemmel ürüne! Hindistan cevizi yağının gölgesinde kalmış, ailenin ilk çocuğu gibi bir köşeye atılmış, tüm yükü üstlenmiş yağ gibi yağ SHEA YAĞI! Sabunlar gibi bunun da %100 doğal olduğunu söylememe gerek var mı? Bence yok çünkü KOCAMAN ÜSTÜNDE YAZIYOR ZATEN ÇILDIRTMAYIN BENİ!



Ben bu ürün hakkında kısa bir araştırma yapıp geldiği gün gece saçlarıma sürüp öyle yattım. Özellikle saç diplerime yedire yedire sürdüm. Böyle katı olduğuna bakmayın. Siz saça boca ettikçe çözünüyor, hatta saç derinizin emdiğini bile hissediyorsunuz. Saçlarıma ekstra bir parlaklık, yumuşaklık kazandırmadı ama kıtır kıtır kafa derimi inanılmaz yumuşattı. "Kepek yok ki benim saçlarımda yih yih" diyen ben bile banyodan sonra saçımı tararken ölü derilerin döküldüğüne şahit oldum. Bir daha da olmadı böyle bir durum.



Kokusu vanilyalı çikolata gibi. Zaten yenilebilir bir yağ. Bu ponçik kokulu yağ, nemlendirme özelliğinin yanında güneş koruma özelliğine de sahip. Aman sakın o sadece bunu sürüp çıkmayın ben böyle dedim diye. Cilt tipiniz,tonunuz ne olursa olsun yaz kış 50 faktörlü güneş kremini sürmeden evden dışarı adım atmıyoruz!




Benim dizlerim ve dirseklerimi duvara sürtsem katır kutur ses çıkar. O derece kuru. Krem sürsem düzelir aslında da hazır shea yağı gelmiş afilli bir şekilde. Her gece yatmadan önce sürdüm. Yazı da pembe dirseklerle çıkardım valla. Oh mis. 

Bu arada kendisi ağda sonrası kurtatıcısı haberiniz olsun. Komple ağdaya gidip robot gibi yürüyerek çıkıp evde acıdan kıvranıyor musunuz? Ertesi gün deriniz mi soyuluyor? Ulan yoksa bunlar sadece bana mı oluyor? Neyse öhöm. Güzelce shea yağımı sürüp hem yanma hissinden hem de deri soyulmasından kurtuldum. Aşkım bebeYYim ya ne kadar kullanışlı.

Yüzümde sadece kaş-bıyık aldırdığım bölgelerde (yani ayda bir kez) kullandım. Annem ise ellerine ve yüzüne bayağı kullandı. ANNE BENİ VE YAĞIMI RAHAT BIRAQQQ!1!!!11

Gözenek tıkama konusunda bir şey diyemem çünkü annemin gözenek problemi yok. Zaten kadın yüzüne haftada maksimum 3 kez sürmüştür. Yağı nasıl sömürdüğümüzü anlattım ve hala ürünün yarısı duruyor. Minnacık alıp elinizde ya da sürdüğünüz bölgede vücut ısısıyla eritip yaymak yetiyor. 

Yağ ile ilgili Onedio'da şöyle bir yazı buldum. Okumak isterseniz buyrun.





Tüm banyo ve epilasyon özelimi öğrendiğinize göre dağılın artık. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere! Sorularınız olursa buraya ya da 10 senedir 30k'da takılı kalmış instagram hesabıma yazabilirsiniz. -_-

GÖRÜŞENZEE BEYBİLEERR!

Yorumlar

  1. Yapay olan her şeyin var olduğu günümüzde insanlar en doğalını yakalama arzusu içine girdi. Özellikle kimyasal maddelerin, zararlı bileşenlerin bulunduğu temizlik ürünlerinde doğal ürünleri bulmak sağlık açısından çok önemlidir. Bu yazımda sizlere en iyi doğal sabun çeşitlerini aktarmaya çalışacağım. Doğal Sabun https://www.dogushan.com/en-iyi-dogal-sabun-cesitleri-nelerdir/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder